REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Akapit nr 1 - brak tytułu
załącznik do Zarządzenia Powiatowego Lekarza Weterynarii w Słubicach z/s w Ośnie Lubuskim
Nr 1/2023 z dnia 13 lutego 2023 r.
Regulamin Organizacyjny
Powiatowego Inspektoratu Weterynarii
w Słubicach z/s w Ośnie Lubuskim
Ustalił:
Powiatowy Lekarz Weterynarii
w Słubicach z/s w Ośnie Lubuskim
W uzgodnieniu z:
Lubuskim Wojewódzkim Lekarzem
Weterynarii w Zielonej Górze
Ośno Lubuskie,14 marca 2023 r.
ROZDZIAŁ 1
Postanowienia ogólne
§ 1.
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Słubicach z/s w Ośnie Lubuskim działa, w szczególności na podstawie:
-
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2629 z późn. zm.), zwanej dalej: ustawą o Inspekcji weterynaryjnej”;
-
zarządzenia nr 9 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 4 kwietnia 2022r.
w sprawie organizacji wojewódzkich, powiatowych i granicznych inspektoratów weterynarii (Dz. Urz. MRiRW poz. 11);
-
Statutu Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Słubicach z/s w Ośnie Lubuskim nadanego Zarządzeniem nr 245/2010 Głównego Lekarza Weterynarii z dnia 23 grudnia 2010 r.;
-
niniejszego Regulaminu.
§ 2.
-
Regulamin organizacyjny, zwany dalej Regulaminem, określa szczegółową organizację i tryb pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Słubicach z/s w Ośnie Lubuskim oraz szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych i stanowisk wchodzących w skład tego Inspektoratu.
-
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
-
powiecie- należy przez to rozumieć powiat słubicki;
-
Powiatowym Lekarzu Weterynarii - należy przez to rozumieć Powiatowego Lekarza Weterynarii w Słubicach z/s w Ośnie Lubuskim;
-
Zastępcy Powiatowego Lekarza Weterynarii – należy przez to rozumieć Zastępcę Powiatowego Lekarza Weterynarii w Słubicach z/s w Ośnie Lubuskim;
-
Inspektoracie - należy przez to rozumieć Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Słubicach z/s w Ośnie Lubuskim;
-
komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć zespoły, samodzielne stanowiska pracy oraz pracownie określone w § 11-16 Regulaminu;
-
kierowniku – należy przez to rozumieć osobę kierującą zespołem, pracownią, a w przypadku zespołu ds. zdrowia i ochrony zwierząt oraz zespołu ds. bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji koordynatorów – starszych inspektorów weterynaryjnych, a w razie ich braku inspektorów weterynaryjnych.
-
§ 3.
-
Inspektoratem kieruje Powiatowy Lekarz Weterynarii.
-
Inspektorat zapewnia obsługę realizacji zadań Powiatowego Lekarza Weterynarii:
-
wynikających z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o Inspekcji Weterynaryjnej;
-
jako dysponenta środków budżetowych na zasadach określonych w przepisach o finansach publicznych;
-
wynikających z odrębnych ustaw.
-
-
Inspektorat jest państwową jednostką budżetową.
-
Terenem działania Inspektoratu jest obszar powiatu.
-
Siedzibą Inspektoratu jest miasto Ośno Lubuskie.
ROZDZIAŁ 2
Organizacja inspektoratu
§ 4.
-
Komórkami organizacyjnymi, z wyłączeniem samodzielnych stanowisk pracy, kierują kierownicy.
-
W zespołach, o których mowa w § 11 - 12, kierownikiem jest starszy inspektor weterynaryjny, a w razie jego braku inspektor weterynaryjny.
-
Schemat organizacyjny Inspektoratu przedstawia załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
ROZDZIAŁ 3
Zasady realizacji zadań i kierowania pracą Inspektoratu
§ 5.
-
Powiatowy Lekarz Weterynarii wykonuje zadania przy pomocy Zastępcy Powiatowego Lekarza Weterynarii.
-
Do wyłącznych kompetencji Powiatowego Lekarza Weterynarii należy:
-
zatwierdzanie planów finansowych w zakresie dochodów i wydatków, nadzorowanie ich wykonania oraz dysponowanie środkami budżetowymi i pozabudżetowymi;
-
reprezentowanie Inspektoratu na zewnątrz, występowanie z wnioskami, projektami i opiniami wyrażającymi stanowisko Inspektoratu oraz składanie innych oświadczeń woli w sprawach Inspektoratu;
-
wykonywanie obowiązków i uprawnień zwierzchnika służbowego pracowników Inspektoratu, zgodnie z przepisami prawa pracy i przepisami odrębnymi, w tym ustalanie zakresów czynności pracowników Inspektoratu;
-
udzielanie pisemnych upoważnień do wykonywania określonych czynności lub podpisywania pism oraz pełnomocnictw do dokonywania czynności prawnych;
-
wyznaczanie na czas określony do czynności zleconych, o ile z przyczyn finansowych lub organizacyjnych Powiatowy Lekarz Weterynarii nie jest w stanie wykonać ustawowych zadań Inspekcji Weterynaryjnej, lekarzy weterynarii niebędących pracownikami Inspekcji Weterynaryjnej, lekarzy weterynarii zatrudnionych w Inspekcji Weterynaryjnej, którzy nie są pracownikami tutejszego Inspektoratu oraz przez inne osoby niebędące pracownikami Inspekcji Weterynaryjnej;
-
zapewnienie funkcjonowania adekwatnej i skutecznej kontroli zarządczej;
-
zapewnienie przestrzegania ładu i porządku, przepisów przeciwpożarowych, bezpieczeństwa i higieny pracy, zarządzania kryzysowego, ochrony danych osobowych, ochrony informacji niejawnych, zamówień publicznych oraz finansów publicznych w Inspektoracie.
-
§ 6.
-
W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza Weterynarii działalnością Inspektoratu kieruje Zastępca Powiatowego Lekarza Weterynarii.
-
W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Powiatowego Lekarza Weterynarii i jego Zastępcy działalnością Inspektoratu kieruje pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza Weterynarii pracownik.
-
Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii bezpośrednio podlega:
-
zespół do spraw zdrowia i ochrony zwierząt;
-
zespół do spraw finansowo - księgowych;
-
zespół do spraw administracyjnych;
-
samodzielne stanowisko ds. obsługi prawnej.
-
-
Zastępcy Powiatowego Lekarza Weterynarii bezpośrednio podlega zespół do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji oraz terenowe pracownie badania mięsa na obecność włośni metodą trychinoskopową na terenie powiatu.
-
W przypadku nieobecności lub nieobsadzenia stanowiska Zastępcy Powiatowego Lekarza Weterynarii, komórki organizacyjne wymienione w § 6 ust. 4 podlegają bezpośrednio Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii.
§ 7.
-
Kierownicy odpowiadają za:
-
należyte zorganizowanie pracy zespołu i zapoznanie podległych pracowników z obowiązującymi przepisami prawa;
-
porządek i dyscyplinę pracy;
-
merytoryczną i formalno-prawną poprawność załatwianych spraw.
-
-
Kierownicy dokonują podziału zadań dla poszczególnych pracowników kierowanych przez nich komórek organizacyjnych oraz ustalają na piśmie propozycje zakresów obowiązków, które przedkładają Powiatowemu Lekarzowi Weterynarii do zatwierdzenia.
§ 8.
-
Projekty pism, odpowiedzi, dokumentów, umów, porozumień, aktów administracyjnych i aktów prawnych wydawanych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii opracowuje właściwa komórka organizacyjna, z której zakresem działania związane są ww. dokumenty.
-
Projekty aktów prawa wewnętrznego winny być przygotowane ze szczególną starannością oraz odpowiadać zasadom techniki prawodawczej.
-
Projekty aktów prawa wewnętrznego, umów, porozumień oraz pism procesowych, powinny być parafowane przez:
-
pracownika zajmującego się sprawą;
-
kierownika zespołu, z którego zakresem działania związany jest dokument;
-
Głównego Księgowego - w przypadku, gdy treść aktu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe;
-
radcę prawnego pod względem formalnoprawnym i redakcyjnym.
-
-
Projekty innych pism i dokumentów powinny być parafowane przez:
-
pracownika zajmującego się sprawą;
-
kierownika komórki organizacyjnej, z którego zakresem działania związany jest dokument;
-
Głównego Księgowego - w przypadku, gdy treść pisma czy dokumentu dotyczy budżetu lub ma powodować skutki finansowe.
-
-
Przelewy, czeki i inne dokumenty obrotu pieniężnego i materiałowego, jak również inne dokumenty o charakterze rozliczeniowym, stanowiącym podstawę do otrzymania lub wydatkowania środków pieniężnych Inspektoratu podpisują:
-
Powiatowy Lekarz Weterynarii lub jego Zastępca lub osoba, o której mowa w § 6 ust. 2 oraz;
-
Główny Księgowy lub jego Zastępca albo inny pracownik zastępujący Głównego Księgowego w czasie jego nieobecności, pisemnie upoważniony przez Powiatowego Lekarza Weterynarii.
-
-
Podpisujący i parafujący pisma odpowiadają za ich merytoryczną treść, formę, a także za zgodność z przepisami prawa oraz z interesem publicznym.
§ 9.
Pracownicy Inspektoratu podpisują pisma, akty administracyjne (w tym decyzje) i inne dokumenty w sprawach, do załatwienia których zostali imiennie upoważnieni przez Powiatowego Lekarza Weterynarii.
§ 10.
-
Symbolikę oznaczania pism wychodzących z poszczególnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy określa załącznik nr 2.
-
Obieg dokumentacji wewnętrznej Inspektoratu ustala w drodze instrukcji kancelaryjnej Powiatowy Lekarz Weterynarii.
Rozdział 4
Szczegółowy zakres działania komórek organizacyjnych
§ 11.
Do zadań zespołu do spraw zdrowia i ochrony zwierząt należy, w szczególności:
-
-
podejmowanie czynności w zakresie:
-
zwalczania chorób zakaźnych zwierząt, w tym chorób odzwierzęcych,
-
rejestracji chorób zakaźnych zwierząt,
-
badań kontrolnych zakażeń zwierząt,
-
monitorowania chorób odzwierzęcych i odzwierzęcych czynników chorobotwórczych oraz związanej z nimi oporności na środki przeciwustrojowe;
-
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących przestrzegania wymagań weterynaryjnych dla podejmowanych i prowadzonych działalności nadzorowanych przez podmioty umieszczone w rejestrze podmiotów nadzorowanych (RPN) Powiatowego Lekarza Weterynarii oraz prowadzenie tego rejestru;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących przestrzegania przepisów o ochronie zwierząt oraz o ochronie zwierząt podczas transportu;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących przestrzegania zasad identyfikacji, rejestracji i przemieszczania zwierząt oraz wymogów wzajemnej zgodności („cross compliance”);
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących przestrzegania wymagań weterynaryjnych w zakresie utrzymywania zwierząt gospodarskich, w celu umieszczenia na rynku tych zwierząt lub produktów pochodzących z tych zwierząt lub od tych zwierząt;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących przestrzegania wymagań weterynaryjnych dla umieszczania na rynku, w tym handlu i wywozie, zwierząt i niejadalnych produktów pochodzenia zwierzęcego oraz przemieszczania koniowatych;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących przestrzegania wymagań weterynaryjnych dla przywozu zwierząt i niejadalnych produktów pochodzenia zwierzęcego oraz tranzytu zwierząt, w tym przeprowadzanie kontroli niedyskryminujących w miejscu przeznaczenia;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących zdrowia zwierząt przeznaczonych do rozrodu oraz jakości zdrowotnej materiału biologicznego, jaj wylęgowych drobiu i produktów akwakultury;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących przestrzegania wymagań weterynaryjnych przy przemieszczaniu w celach niehandlowych zwierząt domowych towarzyszących podróżnym oraz zasady ich identyfikacji;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących przestrzegania wymagań weterynaryjnych przy przemieszczaniu w celach niehandlowych zwierząt cyrkowych;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących przestrzegania wymagań weterynaryjnych dla utrzymywania, hodowli, prowadzenia ewidencji zwierząt doświadczalnych w jednostkach doświadczalnych, hodowlanych i u dostawców;
-
przeprowadzanie kontroli zgodnie z rocznym planem kontroli w zakresie właściwości zespołu oraz w uzasadnionych okolicznościach nanoszenie aktualizacji tych planów;
-
przeprowadzanie kontroli doraźnych lub kontroli problemowych zleconych przez organy Inspekcji Weterynaryjnej;
-
kontrolowanie warunków przetrzymywania tusz dzików oraz plombowanie i odplombowanie punktów przechowywania tusz dzików;
-
wnioskowanie do Powiatowego Lekarza Weterynarii po przeprowadzonej analizie potrzeb w kwestii obsady personalnej i podziału zadań dla urzędowych lekarzy weterynarii oraz personelu pomocniczego w zakresie szczepień ochronnych lub badań rozpoznawczych, badania zwierząt umieszczanych na rynku, przeznaczonych do wywozu oraz wystawiania świadectw zdrowia, pobierania próbek do badań, przeprowadzania kontroli urzędowych w ramach zwalczania chorób zakaźnych zwierząt;
-
ocena i weryfikacja prawidłowości pracy wyznaczonych lekarzy weterynarii w zakresie działania zespołu, w szczególności: wykonywanych czynności zleconych – terminowość, rzetelność, dokładność oraz sporządzanej dokumentacji, ilości i jakości wykorzystywanego sprzętu oraz preparatów diagnostycznych;
-
nakładanie grzywny w drodze mandatu karnego;
-
prowadzenie spraw dotyczących skarg i wniosków w ramach właściwości zespołu;
-
prowadzenie wymiany informacji w ramach systemów informacji, o których mowa w przepisach Unii Europejskiej, w tym systemu TRACES;
-
obsługa systemów informatycznych funkcjonujących w zakresie właściwości zespołu;
-
prowadzenie analizy i oceny sytuacji epizootycznej powiatu;
-
przygotowywanie i sporządzanie zapotrzebowań dla tzw. „magazynu zakaźnego”;
-
prowadzenie gospodarki magazynowej dla tzw. „magazynu zakaźnego”, tj. prowadzenie ewidencji ilościowo-rodzajowej oraz dbanie o ład i porządek w pomieszczeniach magazynu;
-
sporządzanie i aktualizacja powiatowych planów gotowości;
-
sporządzanie we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi wymaganych planów kontroli i sprawozdań jakościowych, ilościowych i finansowych stanowiących część planów Inspektoratu, w zakresie właściwości zespołu oraz w uzasadnionych okolicznościach nanoszenie aktualizacji tych planów;
-
organizowanie i prowadzenie szkoleń w ramach właściwości zespołu;
-
współpraca z zespołem ds. finansowo – księgowych w zakresie sporządzania dokumentacji merytorycznej dotyczącej kosztów realizacji zadań w zakresie właściwości zespołu, w tym kompletności, rzetelności dokumentacji związanej z realizacją zadań przez urzędowych lekarzy weterynarii i personelu pomocniczego oraz zgodności z planem finansowym;
-
współpraca z radcą prawnym w zakresie § 8 w ramach właściwości zespołu;
-
współpraca z laboratoriami urzędowymi, w szczególności z Zakładem Higieny Weterynaryjnej, w zakresie właściwości zespołu;
-
współpraca z organami innych inspekcji, służb, organizacji i jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie właściwości zespołu;
-
§ 12.
Do zadań zespołu do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji należy, w szczególności:
-
-
podejmowanie czynności w zakresie bezpieczeństwa produktów pochodzenia zwierzęcego oraz żywności zawierającej jednocześnie środki spożywcze pochodzenia niezwierzęcego i produkty pochodzenia zwierzęcego znajdującej się w rolniczym handlu detalicznym, w tym przy ich produkcji i wprowadzaniu na rynek;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących przestrzegania wymagań weterynaryjnych dla podejmowanych i prowadzonych działalności nadzorowanych przez podmioty umieszczone w rejestrze lub wykazie Powiatowego Lekarza Weterynarii oraz prowadzenie tych rejestrów i wykazów;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących przestrzegania wymagań weterynaryjnych przy produkcji mięsa przeznaczonego na użytek własny oraz przestrzegania przepisów o ochronie zwierząt podczas uboju przy produkcji mięsa na użytek własny;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących przestrzegania wymagań weterynaryjnych przy uboju z konieczności;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących przesyłek produktów pochodzenia zwierzęcego wywożonych z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do państw trzecich wraz z wystawieniem wymaganych świadectw zdrowia lub innych dokumentów;
-
badanie zwierząt łownych;
-
wnioskowanie do Powiatowego Lekarza Weterynarii po przeprowadzonej analizie potrzeb w kwestii obsady personalnej i podziału zadań dla urzędowych lekarzy weterynarii oraz personelu pomocniczego w zakresie badania zwierząt rzeźnych i mięsa oraz nadzoru nad produkcją produktów pochodzenia zwierzęcego;
-
ocena i weryfikacja prawidłowości pracy wyznaczonych lekarzy weterynarii w zakresie działania zespołu, w szczególności: wykonywanych czynności zleconych – terminowość, rzetelność, dokładność oraz sporządzanej dokumentacji, ilości i jakości wykorzystywanego sprzętu oraz preparatów diagnostycznych;
-
badanie mięsa na obecność włośni w pracowni badania mięsa metodą wytrawiania, o ile tego badania nie może wykonywać wyznaczony urzędowy lekarz weterynarii lub przygotowanie próbek do urzędowego laboratorium zewnętrznego w celu wykonania takiego badania;
-
dokonywanie regularnego przeglądu wyposażenia pracowni badania mięsa metodą wytrawiania w niezbędny sprzęt, szkło laboratoryjne i odczynniki/preparaty i sporządzanie zapotrzebowania w celu zakupu tego wyposażenia;
-
zlecanie przeglądu trychinoskopów przekazanych w użyczenie urzędowym lekarzom weterynarii;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych w gospodarstwach utrzymujących zwierzęta gospodarskie, podmiotach wytwarzających pasze i podmiotach obracających paszami w oparciu o analizę ryzyka w zakresie wytwarzania, obrotu i stosowania pasz, dodatków paszowych i materiałów paszowych, w tym organizmów genetycznie zmodyfikowanych przeznaczonych do użytku paszowego i pasz genetycznie zmodyfikowanych;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych w oparciu o analizę ryzyka i postępowań administracyjnych oraz pobierania próbek w ramach planu urzędowej kontroli pasz, w podmiotach zatwierdzonych oraz zarejestrowanych w rejestrze podmiotów paszowych;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych w zakresie stosowania pasz leczniczych;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych w zakresie od pozyskiwania do wprowadzania na rynek i usuwania ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego i produktów pochodnych, w tym nad:
-
podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie transportu i magazynowania ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego i produktów pochodnych,
-
podmiotami zajmującymi się przetwarzaniem ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego i produktów pochodnych,
-
wykorzystaniem ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego oraz przetworzonych ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego i produktów pochodnych;
-
-
prowadzenie i aktualizowanie rejestru zakładów, podmiotów paszowych i utylizacyjnych nadzorowanych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii;
-
prowadzenie i aktualizowanie rejestru podmiotów stosujących pasze lecznicze;
-
prowadzenie postępowań kontrolnych i administracyjnych dotyczących monitorowania substancji niedozwolonych, pozostałości chemicznych, biologicznych, produktów leczniczych i skażeń promieniotwórczych u zwierząt, w tkankach lub narządach zwierząt, w produktach pochodzenia zwierzęcego, w wodzie przeznaczonej do pojenia zwierząt, żywności zawierającej jednocześnie środki spożywcze pochodzenia niezwierzęcego i produkty pochodzenia zwierzęcego znajdujące się w rolniczym handlu detalicznym, paszach i materiałach paszowych;
-
nakładanie grzywny w drodze mandatu karnego;
-
przeprowadzanie kontroli zgodnie z rocznym planem kontroli, w zakresie właściwości zespołu oraz w uzasadnionych okolicznościach nanoszenie aktualizacji tych planów;
-
przeprowadzanie kontroli doraźnych lub kontroli problemowych zleconych przez organy Inspekcji Weterynaryjnej;
-
prowadzenie spraw dotyczących skarg i wniosków w ramach właściwości zespołu;
-
przeprowadzanie analizy i oceny bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji;
-
realizowanie zadań wynikających z funkcjonowania Systemu Wczesnego Ostrzegania o Niebezpiecznych Produktach Żywnościowych (RASFF);
-
prowadzenie wymiany informacji w ramach systemów informacji, o których mowa w przepisach Unii Europejskiej w tym systemu TRACES;
-
obsługiwanie systemów informatycznych w ramach właściwości zespołu;
-
sporządzanie we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi wymaganych projektów planów kontroli i sprawozdań jakościowych, ilościowych i finansowych stanowiących część planów Inspektoratu, w zakresie właściwości zespołu oraz w uzasadnionych okolicznościach nanoszenie aktualizacji tych planów;
-
organizowanie i prowadzenie szkoleń w ramach właściwości zespołu;
-
współpraca z zespołem ds. finansowo – księgowych w zakresie sporządzania dokumentacji merytorycznej dotyczącej kosztów realizacji zadań w zakresie właściwości zespołu, w tym kompletności, rzetelności dokumentacji związanej z realizacją zadań przez urzędowych lekarzy weterynarii i personelu pomocniczego oraz zgodności z planem finansowym;
-
współpraca z radcą prawnym w zakresie § 8 w ramach właściwości zespołu;
-
współpraca z laboratoriami urzędowymi, w szczególności z Zakładem Higieny Weterynaryjnej, w zakresie właściwości zespołu;
-
współpraca z organami innych inspekcji, służb, organizacji i jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie właściwości zespołu;
-
§ 13.
-
Do zadań zespołu do spraw finansowo - księgowych należy, w szczególności:
-
przestrzeganie zasad określonych przepisami o finansach publicznych;
-
prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z przepisami o rachunkowości;
-
opracowywanie zasad (polityki) rachunkowości Inspektoratu;
-
dokonywanie kontroli nad wykonaniem dochodów i wydatków budżetowych;
-
dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
-
dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
-
opisywanie faktur w ramach zadań zespołu;
-
sporządzanie planów finansowych jednostki;
-
sporządzanie harmonogramu dochodów i wydatków budżetowych;
-
przygotowanie decyzji Powiatowego Lekarza Weterynarii dotyczących zmian w planie finansowym wydatków w zakresie wynikającym z ustawy o finansach publicznych i rozporządzeń wykonawczych oraz upoważnień;
-
sporządzanie sprawozdań budżetowych miesięcznych, kwartalnych i rocznych, sprawozdań finansowych, sprawozdań do GUS oraz sprawozdań do KPRM wg obowiązujących przepisów prawa oraz innych wymaganych raportów, zestawień przekazywanych do jednostki nadrzędnej;
-
zapewnienie terminowego ściągania należności oraz prowadzenie postępowania egzekucyjnego należności pieniężnych;
-
obsługa programów komputerowych Inspektoratu w zakresie właściwości zespołu;
-
dokonywanie dekretacji dokumentów księgowych;
-
prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków budżetowych;
-
prowadzenie spraw kadrowych pracowników, w tym prowadzenie spraw z zakresu przeprowadzanych szkoleń BHP i ppoż., przysługujących środków ochrony osobistej pracowników oraz badań lekarskich;
-
realizowanie zadań związanych z przeprowadzaniem naboru na wolne stanowiska w Inspektoracie;
-
rozliczanie czasu pracy pracowników Inspektoratu;
-
sporządzanie list płac i pozostałej dokumentacji płacowej;
-
sporządzanie dokumentacji płacowej związanej z czynnościami wykonywanymi przez osoby wyznaczone przez Powiatowego Lekarza Weterynarii do wykonywania zadań Inspekcji Weterynaryjnej w ramach wyznaczenia, tj. list płac, kart wynagrodzeń oraz dokonywanie rozliczeń z US i ZUS;
-
naliczanie i rozliczanie składek ubezpieczenia społecznego, zdrowotnego i na Fundusz Pracy;
-
sporządzanie deklaracji miesięcznych i raportów do ZUS, obsługa programu Płatnik;
-
dokonywanie rozliczeń zobowiązań podatkowych oraz sporządzanie deklaracji;
-
prowadzenie obsługi finansowej i ewidencji księgowej Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
-
obsługa systemu bankowości elektronicznej NBE;
-
obsługa systemu TREZOR;
-
prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia, sporządzanie wyceny składników majątkowych podczas przeprowadzanej inwentaryzacji i ich weryfikacja za stanem wynikającym z zapisów w księgach rachunkowych;
-
przygotowanie projektów pism, odpowiedzi oraz projektów decyzji w zakresie właściwości zespołu;
-
prowadzenie spraw związanych z przeglądami obiektów i instalacji Inspektoratu oraz prowadzenie książek obiektów budowlanych będących w trwałym zarządzie Inspektoratu;
-
realizowanie procesu ubezpieczeń majątku Inspektoratu;
-
koordynowanie zadań związanych z ochroną danych;
-
sporządzanie projektu planu urlopów;
-
koordynowanie prac związanych z utrzymaniem porządku i czystości wewnątrz budynku;
-
sporządzanie we współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi wymaganych planów kontroli i sprawozdań jakościowych, ilościowych i finansowych stanowiących część planów Inspektoratu, w zakresie właściwości zespołu oraz w uzasadnionych okolicznościach nanoszenie aktualizacji tych planów;
-
współpraca z zespołem do spraw zdrowia i ochrony zwierząt oraz zespołem do spraw bezpieczeństwa żywności, pasz i utylizacji w zakresie sporządzania dokumentacji finansowej dotyczącej kosztów realizacji zadań w zakresie właściwości zespołu, w tym kompletności, rzetelności dokumentacji związanej z realizacją zadań przez urzędowych lekarzy weterynarii i personelu pomocniczego oraz zgodności z planem finansowym;
-
współpraca z radcą prawnym w zakresie § 8 w ramach właściwości zespołu;
-
współpraca z organami innych inspekcji, służb, organizacji i jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie właściwości zespołu;
-
-
Główny Księgowy, a w razie jego nieobecności jego Zastępca, odpowiada w szczególności za przestrzeganie przepisów o finansach publicznych i o rachunkowości oraz za realizację następujących zadań w zakresie gospodarki finansowej Inspektoratu i w zakresie rachunkowości:
-
prowadzenie rachunkowości Inspektoratu, która obejmuje:
-
przyjęte zasady (politykę) rachunkowości,
-
prowadzenie na podstawie dowodów księgowych ksiąg rachunkowych, ujmujących zapisy zdarzeń w porządku chronologicznym i systematycznym,
-
okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
-
wycenę aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
-
terminowe sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych lub innych sprawozdań określonych w odrębnych przepisach oraz wykazywanie w tych sprawozdaniach danych zgodnych z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej,
-
gromadzenie i przechowywanie dokumentów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą;
-
-
wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
-
dokonywanie wstępnej kontroli:
-
zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
-
kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
-
-
przygotowywanie planów finansowych oraz innych planów i analiz makroekonomicznych gospodarki finansowej Inspektoratu.
-
§ 14.
-
Do zadań zespołu do spraw administracyjnych należy, w szczególności:
-
nadzorowanie dokumentacji Inspektoratu, a zwłaszcza poprawnego jej rozpowszechniania i przechowywania;
-
sporządzanie pism służbowych;
-
przyjmowanie i wysyłanie korespondencji i przesyłek służbowych;
-
prowadzenie dziennika korespondencji;
-
przyjmowanie telefonów oraz informowanie Powiatowego Lekarza Weterynarii o sprawach służbowych zgłaszanych w takiej formie;
-
udzielanie interesantom informacji i w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych zespołów lub pracowników;
-
prowadzenie rejestru zarządzeń Powiatowego Lekarza Weterynarii;
-
prowadzenie książki wpisu kontroli zewnętrznych przeprowadzanych w Inspektoracie;
-
prowadzenie wykazów osób wyznaczonych przez Powiatowego Lekarza Weterynarii do wykonywania zadań Inspekcji Weterynaryjnej;
-
prowadzenie wszystkich niezbędnych wykazów instytucji i innych podmiotów, które są potrzebne do sprawnego działania Inspektoratu;
-
wydawanie i rozliczanie druków ścisłego zarachowania oraz prowadzenie ich ewidencji;
-
zamawianie druków mandatów karnych i prowadzenie sprawozdawczości w tym zakresie;
-
wydawanie i rozliczanie kart drogowych, prowadzenie ich ewidencji oraz sporządzanie miesięcznych zestawień przejechanych kilometrów samochodów służbowych;
-
wydawanie druków delegacji pracowniczych i ewidencjonowanie wyjazdów służbowych;
-
prowadzenie ewidencji, nadzorowanie właściwego przechowywania i zabezpieczenia pieczątek;
-
sporządzanie i prowadzenie ewidencji upoważnień;
-
prowadzenie ewidencji i kontrolowanie ważności terminów legitymacji służbowych;
-
prowadzenie ewidencji odznak służbowych;
-
prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
-
prowadzenie składnicy akt Inspektoratu;
-
prowadzenie kasy Inspektoratu, sporządzanie raportów kasowych;
-
prowadzenie czynności związanych z wyposażeniem Inspektoratu w artykuły biurowe oraz inne rzeczy lub sprzęty niezbędne do funkcjonowania Inspektoratu;
-
sporządzanie projektu planu szkoleń;
-
obsługa narad;
-
koordynowanie realizacji zamówień publicznych;
-
koordynowanie prac związanych z zapewnieniem sprawnej obsługi teleinformatycznej Inspektoratu;
-
koordynowanie prac związanych z utrzymywaniem porządku i czystości nieruchomości i mienia ruchomego, w tym zagospodarowaniem terenu wokół budynku i pomieszczeń Inspektoratu;
-
współpraca z zespołem ds. finansowo-księgowych w zakresie uzgadniania kosztów realizacji zadań zespołu oraz opisywanie faktur pod względem merytorycznym w zakresie zadań zespołu;
-
współpraca z pozostałymi zespołami Inspektoratu w zakresie realizacji zadań Inspekcji Weterynaryjnej;
-
współpraca z radcą prawnym w zakresie § 8 w ramach właściwości zespołu;
-
współpraca z organami innych inspekcji, służb, organizacji i jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie właściwości zespołu;
-
§ 15.
-
Do zadań samodzielnego stanowiska ds. obsługi prawnej należy:
-
obsługa prawna Powiatowego Lekarza Weterynarii i komórek organizacyjnych Inspektoratu, w szczególności:
-
opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów aktów normatywnych, umów, porozumień, aktów administracyjnych i innych dokumentów przygotowanych przez komórki organizacyjne Inspektoratu,
-
sporządzanie opinii prawnych,
-
udzielanie porad prawnych, konsultacji i wyjaśnień w zakresie stosowania prawa i orzecznictwa;
-
wykonywanie zastępstwa prawnego oraz reprezentowanie Skarbu Państwa - Inspektoratu oraz Powiatowego Lekarza Weterynarii przed sądami powszechnymi i administracyjnymi oraz innymi organami.
-
Zadania samodzielnego stanowiska ds. obsługi prawnej mogą zostać powierzone kancelarii radcy prawnego na podstawie umowy cywilnoprawnej.
§ 16.
-
Zadania z zakresu badania mięsa na obecność włośni metodą trychinoskopową w terenowych pracowniach wykonują lekarze weterynarii niebędący pracownikami Inspektoratu wyznaczeni przez Powiatowego Lekarza Weterynarii na podstawie art. 16 ustawy o Inspekcji Weterynaryjnej.
-
Do zadań w zakresie badania mięsa na obecność włośni metodą trychinoskopową w terenowych pracowniach na terenie powiatu słubickiego należy:
-
urzędowe badanie próbek w kierunku Trichinella spp.;
-
prowadzenie dokumentacji związanej z diagnostyką włośnicy;
-
sporządzanie sprawozdań z badań.
-
-
Powiatowy Lekarz Weterynarii lub osoba przez niego upoważniona kontroluje czy w terenowych pracowniach badanie mięsa na obecność włośni metodą trychinoskopową jest przeprowadzane zgodnie z aktualnymi przepisami.
§ 17.
Tryb pracy Inspektoratu określa szczegółowo regulamin pracy wprowadzony zarządzeniem Powiatowego Lekarza Weterynarii.
Wykaz załączników:
-
Schemat organizacyjny Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Słubicach z/s w Ośnie Lubuskim - zał. nr 1.
-
Wykaz symboli komórek organizacyjnych – zał. nr 2.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Słubicach z/s w Ośnie Lubuskim |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2023-03-30 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Marzena Polnik-Pisarska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2023-03-30 22:25:06 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Jacek Szalast |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2023-04-04 22:11:30 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Jacek Szalast |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2023-04-19 13:16:41 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 645 raz(y) |